Bercerita tentang politik negara mengikut naluri dan kata hati sendiri.

Thursday, April 16, 2009

STRATEGI DAN TEORI P.K.R DI PENANTI


Kita akan berhadapan lagi dengan pilihanraya kecil dan kali ini adalah dari Pulau Pinang iaitu Penanti. Penanti terletak di kawasan Permatang Pauh yang mana wakil rakyat parlimennya adalah PM Bayangan Pakatan Rakyar yang tak sedar diri.

Ketua Menteri Pulau Pinang – si Guan Eng telah memberi masa selama seminggu kepada Ketua Umum PKR(Parti Kekacauan Rakyat) untuk menamakan calon Timbalan Ketua Menteri 1 tetapi tak ada, yang ada cuma perletakkan jawatan Fairus Khairuddin sebagai ADUN Penanti yang mana kononnya berkata mahu memberi tumpuan kepada pelajaran( ya ke tu atau dah tahu nak kena sumbat dalam empat penjuru).

Kerana itu si Anwar telah mengambil satu keputusan dan memaksa si Fairus untuk meletak jawatan kerana ada teori yang beliau akan pakai semasa pilihanraya nanti yang mana teori dan strategi itu telah diguna pakai sebelum ini. Semua kerja jahat beliau ini dirasakan telah dimaklumkan kepada Ketua Mentri Pulau Pinang – si Guan Eng.

Apa jua si Guan Eng cakap tentang jawatan Timbalan Ketua Mentri I itu mengenai kekecewaan dan kelewatan kepada Ketua Umum hanya sebagai lakonan bagi mendapati simpati rakyat Cina di Pulau Pinang.

Calon yang akan diwakili oleh PKR ini nanti adalah orang kanan serta setia pada si Anwar kerana ia bertujuan untuk memastikan supaya kawasan di Parlimennya ini nanti terus mendapat sumbangan kewangan dari kerajaan negeri. Yang penting adalah WANG untuk dirinya..... masalah rakyat tolak tepi..... matlamat peribadi untuk jadi PM belum tercapai.

Teori yang bakal digunapakai semasa pilihanraya nanti ialah memaklumkan kepada pengundi-pengundi di kawasan Penanti ialah calon yang bakal mewakili PKR ini akan menjadi Timbalan Ketua Menteri 1. Percayalah.........
Kenapa Boy kata demikian kerana disebabkan dua pilihan raya sebelum ini yang diwakili oleh PKR iaitu

1. Permatang Pauh – Datin Seri Wan Azizah disuruh letak jawatan dan
menjadikan si Anwar sebagai calon dan melaungkan kepada rakyat
bahawa dia bakal PM bila memenagi kerusi tersebut tapi sehingga
sekarang masih lagi bermimpi dan tak sedar diri.
2. Bukit Selambau – YB Arumugam pun dipaksa letak jawatan dan
menjadikan Manikumar sebagai calon dan memaklumkan kepada
pengundi jawatan EXCO kerajaan Negeri Kedah menanti sekiranya
menang dan akhirnya dia menang.

Ini semua mainan si Anwar dengan kerjasama PAS dan DAP. Maka pengundi-pengundi akan tentu dan semestinya mengundi untuk PKR. Bagi si Anwar yang penting WANG bukan masalah atau RAKYAT.

Sekian.

3 comments:

  1. Kami di DUN Penanti akan berkempen secara ala kadar jika PKR meletakkan calon...bosan dengan permainan politik mereka, namun jika PAS yang meletakkan calon, kemungkinan sengit itu akan muncul!

    ReplyDelete
  2. Blog baru berkaitan AJK PKR Putrajaya bernama Jamil Ismail di http://jamilismail.blogspot.com

    Hantam produk munafik pengamal sex songsang itu cukup cukup

    ReplyDelete
  3. BABI MEMERLUKAN LEBIH BANYAK PRK. BIDAK-BIDAK PR SIAP SEDIALAH UNTUK DI KORBANKAN

    ReplyDelete